Fundacja na Rzecz Rozwoju Młodzieży „Młodzi Młodym”.

Informacja nr 2 dla Księży Proboszczów Archidiecezji Wrocławskiej o stanie przygotowań do Dni w Diecezjach w ramach Światowych Dni Młodzieży

Informacja o programie Dni w Diecezjach Wrocław-Galilea (20-25 lipca 2016)

 

Już od 20 lipca będziemy przeżywać Światowe Dni Młodzieży w naszej Archidiecezji, do której przyjedzie około 15 tysięcy młodych z ponad 35 krajów świata. Zachęcamy wszystkich do wspólnego uczestnictwa w przygotowanym programie „Dni w Diecezjach”. Przeżywając razem ten czas będziemy mogli doświadczyć czym jest Kościół powszechny, młody, pełen radości wiary.

20 lipca 2016, środa – Dzień Przyjazdu młodzieży do parafii

  • popołudnie – Przyjęcie grup w parafiach: punkty rejestracji i informacji, posiłek po przyjeździe i zakwaterowanie w rodzinach;
  • wieczór – Msze święte i powitanie młodzieży w parafiach przyjęcia, kolacja;

21 lipca 2016, czwartek – Dzień zwiedzania miasta (plan dla Wrocławia)

  • Śniadanie u rodzin
  • 9:0011:00 modlitwa w parafiach: Msza święta, katecheza,
  • 11:00 11:30 drugie śniadanie w parafiach
  • 11:3016:00zwiedzanie miasta
  • 16:00 18:00 posiłek – wydawany w pobliżu miejsc “MERCY FEST”
  • 17:00 21:00 – “MERCY FEST” – imprezy masowe we Wrocławiu (planowane miejsca: pl. Wolności-NFM, „Teki”(ul. Wittiga), Popowice (ul. Rysia), Karłowice (skwer, ul. Kasprowicza), Park Południowy (pomnik Chopina).
  • Kolacja u rodzin
  • 00 – udział w pokazie fontanny multimedialnej – dla chętnych (każdego dnia o 22.00)

Na wydarzenia wspólne np: “MERCY FEST”, zaproszeni są goście oraz młodzież i rodziny naszych parafii.

 

22 lipca 2016, piątek – Dzień miłosierdzia

  • Śniadanie u rodzin
  • 9:0011:00 modlitwa w parafiach: Msza święta, katecheza,
  • 11:00 11:30 drugie śniadanie w parafiach
  • 11:3016:00 – rozpoczęcie Dzieł Miłosierdzia zaplanowanych przez Parafie
  • 16:00 18:00 posiłek – wydawany w pobliżu miejsc “MERCY FEST”
  • 17:00 19:00 – “MERCY FEST”
  • Kolacja u rodzin
  • 00 – 22.00 – nabożeństwo adoracji krzyża w parafiach (możliwość Sakramentu Pojednania)

Wieczorem, z udziałem parafian, nabożeństwo Adoracji Krzyża w intencji młodzieży i pokoju na świecie oraz możliwość skorzystania z Sakramentu Pojednania. Kolację przygotowuje parafia w uzgodnieniu z rodzinami.

                  23 lipca 2016, sobota – Dzień spotkania grup z terenu całej Archidiecezji Wrocławskiej

  • Śniadanie u rodzin
  • 8:30 zbiórka grup w parafiach (zabranie suchego prowiantu – II śniadanie) i wyruszenie na Ostrów Tumski we Wrocławiu
  • 9:30 – 13.00 – przejście przez “Bramę Miłosierdzia” w Katedrze Wrocławskiej i wydarzenia duchowe na Ostrowie Tumskim (planowanych jest 15 wydarzeń duchowych w kościołach i budynkach na Ostrowie Tumskim oraz na wolnym powietrzu)
  • 12:00 – spotkanie z Arcybiskupem Wrocławskim i modlitwa Anioł Pański (Ostrów Tumski) – scena przed katedrą,
  • 13:30Msza Święta w grupach językowych w wyznaczonych kościołach
  • 15:30 – 18:00 – posiłek – wydawany w strefie STADIONU MIEJSKIEGO we Wrocławiu
  • 18:00 – 21:30 – Festiwal „Singing Europe” na Stadionie Miejskim z udziałem uczestników Dni w Diecezjach w ramach Europejskiej Stolicy Kultury.
  • Kolacja u rodzin

Na wszystkie sobotnie wydarzenia na Ostrowie Tumskim i Stadionie Miejskim zaproszeni są goście oraz młodzież i rodziny naszych parafii. Miejsca na Stadionie Miejskim będą biletowane i nastąpi konieczność zgłoszenia ilości osób z parafii, które wezmą w nim udział oraz wcześniejszego pobrania biletów. Po powrocie ze stadionu kolacja, którą przygotowuje parafia z rodzinami.

24 lipca 2016, niedziela – Dzień w Parafiach (podobny scenariusz we Wrocławiu i poza)

  • Śniadanie u rodzin
  • Msza święta w parafii razem z rodzinami (według planu parafialnego)
  • Obiad u rodzin w parafii lub festyn parafialny
  • 17:00 21:00 – “MERCY FEST” (te same miejsca co w czwartek i piątek)
  • Kolacja u rodzin lub w parafiach

25 lipca 2016, poniedziałek – Dzień posłania do Krakowa

  • Śniadanie u rodzin
  • 8:30 pożegnanie gości w parafiach, przejazd grup do Trzebnicy
  • 11:00 procesja z relikwiami św. Jadwigi i uroczysta Eucharystia pod przewodnictwem J.E. Abp. J. Kupnego z posłaniem do Krakowa (Trzebnica, plac pielgrzymkowy)
  • 13:00 posiłek i wyjazd grup do Krakowa

Serdecznie zapraszamy do udziału w tych wydarzeniach i prosimy o modlitwę za młodzież i dzieło przygotowań ŚDM.

Ks. Piotr Wawrzynek

diecezjalny duszpasterz młodzieży

Informacja nr 1 dla Księży Proboszczów Archidiecezji Wrocławskiej o stanie przygotowań do Dni w Diecezjach w ramach Światowych Dni Młodzieży

W związku z zainteresowaniem Przewielebnych Księży Proboszczów, dotyczącym stanu przygotowań do Dni w Diecezjach w ramach Światowych Dni Młodzieży, jakie będziemy przeżywać w lipcu 2016 r. przedkładamy pierwsze sprawozdanie. Podobne raporty będą się pojawiać na naszej stronie w kolejnych etapach przygotowań.

Zakończyła się rejestracja grup, które od 20 do 25 lipca 2016 r. zatrzymają się w Archidiecezji Wrocławskiej. Zgłosiło się 77 wspólnot, co sprawia, że w tym czasie do naszej archidiecezji przyjedzie ok. 15 tys. osób. Pod tym względem plasujemy się w czołówce polskich diecezji. Większości uczestników zostało już przydzielone miejsce pobytu, a w najbliższym czasie przekażemy poszczególnym parafiom informacje o grupach, które zatrzymają się na ich terenie.

Trwa przygotowanie do peregrynacji symboli Światowych Dni Młodzieży (Krzyża, ofiarowanego młodym przez św. Jana Pawła II oraz ikony „Salus Populi Romani”) w naszej Archidiecezji. O szczegółach tego wydarzenia zostaną Księża Proboszczowie poinformowani osobnym pismem.

Wszystkie operacje finansowe dotyczące przygotowania i przeprowadzenia Dni w Diecezjach są realizowane za pośrednictwem Fundacji „Młodzi Młodym”, która została powołana w celu przejrzystego rozliczenia Światowych Dni Młodzieży w Archidiecezji Wrocławskiej. Budżet opracowany pod kątem wydarzeń, które będą odbywały się na terenie naszej Archidiecezji przewiduje całkowity koszt ich organizacji na sumę 4 534 166 zł, z czego ok. 25% będzie pochodziło z parafii naszej archidiecezji. Pozostałe fundusze to wpłaty od uczestników (30 euro od osoby), wpłaty od sponsorów oraz środki pozyskane w ramach różnych programów, w których Fundacja uczestniczyła i uczestniczy.

Szczegółowy kosztorys jest do wglądu dla Przewielebnych Księży Proboszczów w siedzibie Fundacji „Młodzi Młodym” (Wrocław, ul. Katedralna 4). Szacowane ogólnie wydatki na poszczególne zadania wyglądają następująco:

  • koszty przygotowań (na które składają się m.in.: materiały promocyjne, szkolenia i organizacja wolontariatu, obsługa grup zagranicznych, tłumaczenia, delegacje, druk nut i śpiewników, przygotowanie i przeprowadzenie peregrynacji znaków ŚDM, koszty administracyjne, księgowość, materiały formacyjne) 282 024 zł;
  • logistyka (na które składają się m.in.: transport osób niepełnosprawnych, komunikacja miejska, zaplecze sanitarne, organizacja patroli i punktów medycznych, wyposażenie apteczek, ubezpieczenie OC organizatorów, sprzątanie po spotkaniach masowych, przygotowanie pakietów dla parafii, uczestników i wolontariuszy, zawierających m.in. modlitewniki oraz słowniczki) 729 631 zł;
  • wyżywienie uczestników oraz wydarzenia centralne 3 522 511 zł. 

Parafie przyjmujące pielgrzymów w ramach Dni w Diecezjach otrzymają od Fundacji pakiety wsparcia, na które składają się: koszt organizacji drugiego śniadania, dofinansowanie kosztów organizacji wydarzeń lokalnych w rejonach zamieszkania pielgrzymów, pakiet parafialny zawierający: agendę liturgiczną z tłumaczeniami, materiały informacyjne dla pielgrzymów i parafian, materiały promocyjne. Szczegóły dotyczące otrzymania w/w pakietów prosimy ustalać z przedstawicielami Fundacji „Młodzi Młodym”.

Sekretariat diecezjalnego sztabu przygotowań do Światowych Dni Młodzieży przy ul. Katedralnej 4 jest czynny od wtorku do piątku w g. 10.00 – 16.00. W razie pytań lub wątpliwości do dyspozycji Przewielebnego Księdza Proboszcza pozostaje członek zarządu Fundacji, który pełni dyżur telefoniczny we wtorki i środy od g. 14.30 do 15.30 pod numerem 882 021 007.

Wrocław, dnia 8.12.2015r.

Dane Fundacji:

ul. Katedralna 4
50-328 Wrocław

NIP: 8982214088

REGON: 362550415
KRS: 0000575737

Numery rachunków:

  • cele statutowe + DwD – Rachunek bieżący: PL 11 1600 1156 1841 2596 5000 0001
  • wpłaty Punktów Przygotowań na zakup pakietów pielgrzyma oraz fundusz solidarnościowy dla pielgrzymów z naszej diecezji na ŚDM Kraków – Rachunek pomocniczy w PLN: PL 81 1600 1156 1841 2596 5000 0002
  • wpłaty grup zagraniczych na DwD i wpłaty punktów przygotowań na cel funduszu solidarnościowego – Rachunek walutowy w EUR:  PL 54 1600 1156 1841 2596 5000 0003

Fundacja ma za zadanie:

  1. Wspieranie idei Światowych Dni Młodzieży (ŚDM) .
  2. Organizacja obchodów diecezjalnych ŚDM.
  3. Wspieranie działań i funkcjonowania duszpasterstwa młodzieży na terenie Archidiecezji Wrocławskiej.
  4. Działania na rzecz młodzieży w celu formacji ludzkiej i duchowej, intelektualnej, społecznej i kulturalnej.
  5. Przeciwdziałanie wykluczeniu osób młodych, patologii oraz uzależnieniom
  6. Działalność informacyjno-edukacyjną na rzecz upowszechniania wiedzy o młodzieży, Światowych Dniach
  7. Młodzieży, katolickiej nauki społecznej.
  8. Mobilizowanie do obywatelskiej aktywności m.in. poprzez popularyzowanie wiedzy o formach udziału w demokracji i podejmowanie działań służących ich wdrażaniu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz rozwijanie i umacnianie postaw nastawionych na aktywne współdziałanie na rzecz rozwoju: społeczeństwa obywatelskiego i postaw patriotycznych.
  9. Mobilizowanie do obywatelskiej aktywności m.in. poprzez wolontariat.
  10. Prowadzenie działalności szkoleniowej, w tym wymiany młodzieży w kraju i zagranicą.
  11. Organizowanie imprez masowych, wystaw, odczytów, oraz innych form propagujących działalność Fundacji.