W związku z zainteresowaniem Przewielebnych Księży Proboszczów, dotyczącym stanu przygotowań do Dni w Diecezjach w ramach Światowych Dni Młodzieży, jakie będziemy przeżywać w lipcu 2016 r. przedkładamy pierwsze sprawozdanie. Podobne raporty będą się pojawiać na naszej stronie w kolejnych etapach przygotowań.

Zakończyła się rejestracja grup, które od 20 do 25 lipca 2016 r. zatrzymają się w Archidiecezji Wrocławskiej. Zgłosiło się 77 wspólnot, co sprawia, że w tym czasie do naszej archidiecezji przyjedzie ok. 15 tys. osób. Pod tym względem plasujemy się w czołówce polskich diecezji. Większości uczestników zostało już przydzielone miejsce pobytu, a w najbliższym czasie przekażemy poszczególnym parafiom informacje o grupach, które zatrzymają się na ich terenie.

Trwa przygotowanie do peregrynacji symboli Światowych Dni Młodzieży (Krzyża, ofiarowanego młodym przez św. Jana Pawła II oraz ikony „Salus Populi Romani”) w naszej Archidiecezji. O szczegółach tego wydarzenia zostaną Księża Proboszczowie poinformowani osobnym pismem.

Wszystkie operacje finansowe dotyczące przygotowania i przeprowadzenia Dni w Diecezjach są realizowane za pośrednictwem Fundacji „Młodzi Młodym”, która została powołana w celu przejrzystego rozliczenia Światowych Dni Młodzieży w Archidiecezji Wrocławskiej. Budżet opracowany pod kątem wydarzeń, które będą odbywały się na terenie naszej Archidiecezji przewiduje całkowity koszt ich organizacji na sumę 4 534 166 zł, z czego ok. 25% będzie pochodziło z parafii naszej archidiecezji. Pozostałe fundusze to wpłaty od uczestników (30 euro od osoby), wpłaty od sponsorów oraz środki pozyskane w ramach różnych programów, w których Fundacja uczestniczyła i uczestniczy.

Szczegółowy kosztorys jest do wglądu dla Przewielebnych Księży Proboszczów w siedzibie Fundacji „Młodzi Młodym” (Wrocław, ul. Katedralna 4). Szacowane ogólnie wydatki na poszczególne zadania wyglądają następująco:

  • koszty przygotowań (na które składają się m.in.: materiały promocyjne, szkolenia i organizacja wolontariatu, obsługa grup zagranicznych, tłumaczenia, delegacje, druk nut i śpiewników, przygotowanie i przeprowadzenie peregrynacji znaków ŚDM, koszty administracyjne, księgowość, materiały formacyjne) 282 024 zł;
  • logistyka (na które składają się m.in.: transport osób niepełnosprawnych, komunikacja miejska, zaplecze sanitarne, organizacja patroli i punktów medycznych, wyposażenie apteczek, ubezpieczenie OC organizatorów, sprzątanie po spotkaniach masowych, przygotowanie pakietów dla parafii, uczestników i wolontariuszy, zawierających m.in. modlitewniki oraz słowniczki) 729 631 zł;
  • wyżywienie uczestników oraz wydarzenia centralne 3 522 511 zł. 

Parafie przyjmujące pielgrzymów w ramach Dni w Diecezjach otrzymają od Fundacji pakiety wsparcia, na które składają się: koszt organizacji drugiego śniadania, dofinansowanie kosztów organizacji wydarzeń lokalnych w rejonach zamieszkania pielgrzymów, pakiet parafialny zawierający: agendę liturgiczną z tłumaczeniami, materiały informacyjne dla pielgrzymów i parafian, materiały promocyjne. Szczegóły dotyczące otrzymania w/w pakietów prosimy ustalać z przedstawicielami Fundacji „Młodzi Młodym”.

Sekretariat diecezjalnego sztabu przygotowań do Światowych Dni Młodzieży przy ul. Katedralnej 4 jest czynny od wtorku do piątku w g. 10.00 – 16.00. W razie pytań lub wątpliwości do dyspozycji Przewielebnego Księdza Proboszcza pozostaje członek zarządu Fundacji, który pełni dyżur telefoniczny we wtorki i środy od g. 14.30 do 15.30 pod numerem 882 021 007.

Wrocław, dnia 8.12.2015r.